Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
Koszt dostawy widoczny w podsumowaniu zamówienia nie dotyczy przesyłek poza terytorium Polski (w takim przypadku koszt dostawy jest ustalany indywidualnie). Dlatego w przypadku wysyłki zagranicznej prosimy o indywidualny kontakt, gdzie przedstawimy Państwu koszt wysyłki kurierskiej zagranicznej. Po opłaceniu kosztu zamówienia wraz z wysyłką kontynuujemy proces realizacji zamówienia.
Termin dostawy produktu do Klienta wynosi do 14 dni roboczych, chyba że w opisie danego produktu lub w trakcie składania zamówienia podano inny termin. W przypadku produktów o różnych formach płatności początek biegu terminu dostawy produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub płatności elektronicznych - od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.
W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
Zgodnie z regulaminem DHL i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru.
Jak ustalić kto jest właścicielem?
Jeśli przesyłka została odebrana przez odbiorcę, właścicielem towaru zgodnie z umową przewozu jest odbiorca. Jeśli natomiast odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki i została ona zwrócona do nadawcy, właścicielem towaru jest nadawca. Jeśli natomiast przesyłka została zagubiona w trakcie transportu, właścicielem towaru jest nadawca.
Właściciel towaru powinien więc złożyć reklamację bezpośrednio do DHL.
Uszkodzenie jawne
Widoczne przy odbiorze przesyłki, należy odnotować je przy podpisywaniu potwierdzenia odbioru przesyłki; nie należy przyjmować przesyłki bez zastrzeżeń; kurier na miejscu powinien spisać protokół szkody.
Uszkodzenie niejawne
Niewidoczne przy odbiorze przesyłki, należy zgłosić do przewoźnika, w celu spisania protokołu szkody, w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od daty odebrania przesyłki. Do czasu przyjazdu kuriera odbiorca powinien pozostawić przesyłkę wraz z opakowaniem do inspekcji kuriera.
Reklamację można złożyć na
https://www.dhlparcel.pl/pl/dla-ciebie/obsluga/kontakt/reklamacje.html
Jak reklamować zniszczenie lub zgubienie przesyłki DHL?
https://sendego.pl/pomoc/jak-reklamowac-zniszczenie-lub-zgubienie-przesylki-dhl